Cari Tajuk Maklumat

Ahad, 20 Jun 2010

Melewati Sempadan Masa (Mimpi Psikik)

Pernahkah anda mempunyai visi atau mimpi psikik?. Mungkin ya atau mungkin tidak. Tanyalah pada diri anda.
Setiap manusia sememangnya mempunyai kelebihan meramalkan apa yang akan berlaku. Melalui pemikiran yang matang, kita akan dapat mengagak kesan daripada sebarang tindakan atau perbuatan (action and reaction). Sebagai contohnya, jika kita mencuri, sudah tentu akibatnya kita akan ditangkap dan dibicarakan. Ini ramalan biasa. Bagaimana dengan ramalan yang lebih kompleks? Misalnya seperti apa yang bekas Presiden Amerika Syarikat, Abraham Lincoln pernah lalui.
Pada malam kemenangan politiknya pada tahun 1860, Abraham Lincoln pulang ke rumahnya dan terus terlena di atas sofa. Hari itu cukup menggembirakannya, tapi dia juga keletihan selepas meraikan kejayaan bersama teman-teman seperjuangan. Keesokannya, Abraham memberitahu pembantu politiknya bahawa semalam dia telah bermimpi melihat imejnya sendiri di dalam sebuah cermin. Namun, imej itu agak pelik, kerana terdapat dua bayang yang bertindih diantara satu sama lain. Kemudian bayang itu hilang.

Malam seterusnya, dia bermimpi sekali lagi. Kali ini didapatinya, imej dalam cermin itu, satu pucat dan satu lagi tidak. Bertahun-tahun selepas kejadian itu, Abraham Lincoln bermimpi aneh lagi. Kali ini dia melihat sebuah majlis pengembumian di tingkat bawah White House. Dalam mimpi itu, dia sempat bertanya tetamu yag hadir tentang siapakah yang meninggal dunia. Mereka menjawab, Presiden Amerika telah mati dibunuh. Beberapa minggu selepas itu, Abraham Lincoln telah mati ditembak di teater Ford.
Berita pengalaman aneh presiden ini telah dilaporkan oleh pembantunya dalam Harper's Monthly Magazine pada bulan Julai 1865.
Anda boleh andaikan apa sahaja pada kisah di atas. Namun, saya percaya sepanjang kehidupan anda, tentu ada sekurang-kurangnya sekali anda mengalami kejadian yang digelar mimpi psikik ini. Kebolehan ini sememangnya wujud dan benar-benar berlaku pada setiap individu. Sama ada kuat atau lemah kebolehan ini, sedar atau tidak, ianya tetap ada pada semua orang. Kebolehan psikik ini boleh dilatih secara sedar oleh semua (walaupun ada sesetengah insan yang bertuah dianugerahi sejak lahir dengan kebolehan 'intuisi' yang hebat). Sebagaimana sesetengah dari kita yang hebat dalam bidang matematik, sukan, muzik dan bidang-bidang yang lain. Kebolehan psikik ini boleh ditingkatkan melalui fokus dan latihan yang penuh dedikasi.
Antara corak latihan yang digunakan bagi memantapkan kebolehan semula jadi ini adalah: Meditasi, Pemikiran positif dan keseimbangan Rohani.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan